نوشته شده توسط : علی

 

پیش از هرگونه اقدامی برای پوست شما باید پوست خود را بشناسید.

 

 

زیرا امکان دارد که شما دارای پوستی چرب باشید و استفاده از یکسری ماسک‌ها یا بخور های که خاص پوست‌های دیگر هستند سبب افزایش یا کاهش چربی پوست شما بشود در نگهداری پوست در هنگام خرید کرم دور چشم ، کرم روشن کننده و خرید کرم لایه بردار دقت زیادی لازم نیست در انتهای مقاله به شما خواهم گفت که چه کاری انچام بدهید برای خرید.

 پوست افراد بنا به میزان چربی و ترشحات آن به چهار گروه تقسیم :

 

مراقبت‌های پوست معمولی

اگر پوست صورت شما معمولی است در ابتدای صبح هنگامی‌که از خواب برمی‌خیزید برای طراوت بخشیدن و تازگی پوست کمی آب و گلاب را باهم مخلوط‌کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید.

برای درخشش پوست در طول روز می‌توانید از تونیک‌های ملایم استفاده کنید.

در طول روز صورت خود را دو بار با آب گرم اما در کف دست‌وپا غده‌ی چربی وجود ندارد. چربی پوست دو عمل را انجام می‌دهد:

1-دفع مواد زائد

2-محافظت از پوست در برابر سرما و رطوبت و مواد خارجی مثل لوازم‌آرایشی و میکروب‌ها و نور خورشید.

اگر پوست شما همیشه چرب و براق و دارای منافذی بزرگ است و اغلب اوقات هم جوش میزند باید بدانید که پوستی چرب دارید; یعنی ترشح چربی پوستتان از اندازه‌ی طبیعی بیشتر می‌باشد. حداکثر چربی پوست بین سنین 16 تا 50 سالگی می‌باشد.

مراقبت‌های پوست چرب

پوست‌های چرب نسبت به مواد آرایشی و پاک‌کننده و دارویی حساس هستند و به همین خاطر ممکن است در اثر مصرف مواد پاک‌کننده یا محلول الکل دار دچار قرمزی و خشکی و خارش یا پوسته ریزی شوند که در این صورت باید مصرف هرگونه شیرپاک‌کن و محلول‌های طبی و داروهای موضعی را متوقف کرده و به پزشک متخصص مراجعه کرده تا ساخت داروهای التیام دهنده را تجویز کند. بر روی پوست‌های چربی که این‌گونه تحریک‌شده‌اند نباید پماد یا کرم بتامتازون یا تریامسینولون و یا هیدروکورتیزن مالید و از صابون اسیدی هم نباید استفاده کرد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که پوست چربی‌دارند باید مصرف چربی و قند خود را کم کرده و میزان مصرف خوراکی‌هایی مثل خرما پسته, فندق, گردو, شکلات, و موز را به حداقل برسانید.

برای کنترل چربی پوست خود و برخورداری از یک‌پوست شاداب و خوب باید خواب کافی و اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشید و تا جایی که امکان دارد سبزی و میوه بخورید.

3 بار در طول روز پوست خود را با آب سرد شستشو دهید تا منافذ پوست بسته شود. لازم است که بعد از هر بار شستن پوست حتماً از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

برای کاهش چربی پوست و جلوگیری از زدن جوش یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو را در دو فنجان آب مقطر ریخته و به کمک یک پنبه‌ی تمیز هرروز پوست صورت را با آن تمیز کنید.

3-پوست‌های خشک

اگر پوست شما خشک و زبر و دارای منافذ بسیار ریز و نسبتاً خشن می‌باشد باید بدانید که پوستی خشک دارید. کمبود ترشح چربی و آب باعث می‌شود که پوست شما لطافت و شادابی لازم را نداشته و به‌مرورزمان رنگ آن تیره و تیره‌تر و پوسته‌پوسته شود. خشکی پوست معمولاً عارضه‌ای ژنتیکی است اما عوامل طبیعی مثل تابش مستقیم نور آفتاب و یا بادهای گرمسیری آن را تشدید می‌کند. کسانی که پوست خشکی دارند این خشکی را بیشتر در بازوها, پاها, شکم و سینه و گونه‌ها مشاهده می‌کنند

مراقبت از پوست‌های خشک

اگر شما نیز از پوست خشکتان رنج می‌برید باید بدانید که بهترین راه‌حل برای این‌گونه پوست‌ها این است که بیشتر از گذشته آب بنوشید و مصرف روزانه 8 لیوان آب به شما توصیه می‌شود.

ماساژ صورت با روغن‌زیتون یا روغن بادام برای درمان خشکی پوست معجزه می‌کند.

با آب نیمه گرم یا ولرم بدن خود را بشویید و از حمام داغ گرفتن بپرهیزید.

از شستشوی بدن با صابون‌های قلیایی جدا خودداری کنید.

صابون‌های ملایم با PH طبیعی مناسب‌ترین صابون‌ها برای شستشوی پوست خشک هستند.

به‌محض خارج شدن از حمام تمامی پوست بدن خود را با یک کرم مرطوب‌کننده بپوشانید.

در فصل زمستان از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی قوی استفاده کنید و هنگام مالیدن کرم به‌آرامی پوست را ماساژ دهید.

از لوازم‌آرایشی که فاقد الکل می‌باشد استفاده نکنید.

از کرم‌های محتوی آلفاهیدروکسی اسید استفاده کنید. این ماده با لایه‌برداری ملایم به‌مرور زمان سلول‌های مرده و خشک پوست را از بین می‌برد.

یک عدد تخم‌مرغ, یک قاشق مرباخوری عسل, یک قاشق مرباخوری روغن‌زیتون و چند قطره گلاب را باهم مخلوط‌کنید و به‌آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه ماسک را شسته و کرم مرطوب‌کننده بمالید.

4-پوست‌های مختلط

اکثر افراد پوستی مختلط دارند; یعنی بعضی قسمت‌های پوست بدنشان چرب و بعضی قسمت‌های دیگر پوستشان خشک می‌باشد.

معمولاً این افراد پوست پیشانی و بینی و چانه‌شان چرب است اما پوست گونه‌هایشان و پشت دستشان خشک می‌باشد. پوست‌های ترکیبی به خاطر اینکه ویژگی‌های پوست چرب و خشک را باهم دارا هستند نیاز به مراقبت ویژه دارند تا از میزان چربی نواحی چرب کاسته و از خشکی قسمت‌های خشک کم شود.

 

شما میتوانید محصولات مراقبت از پوست را برای انواع پوست ها از شیک فام تهیه نمایید.

 

https://shikfam.com/Search-products/category-Lightweight-cream

کرم روشن کننده

 

https://bit.ly/2OJLkm7

خرید کرم دور چشم

 

https://shikfam.com/Search-products/category-Peeling-cream

خرید کرم لایه بردار

 



:: بازدید از این مطلب : 780
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

سفره عقد یکی از چیزهاییست که در هر نوع عروسی وجود دارد، چه عروسی شما ساده و خودمانی باشد و چه بخواهید عروسی‌تان را مجلل و با شکوه برگزار کنید، سفره عقد از عناصر جدا نشدنی برگزاری عروسی است و همه ی عروس و داماد ها هم دوست دارند که اولین لحظات زندگی مشترکشان را به زیبایی و دل خوش شروع کنند. ما در این مطلب برایتان از تزیین وسایل سفره عقد می‌نویسیم، تفاوتی ایجاد نمی‌کند که بخواهید مراسم عقدتان را در خانه ی خودتان برگزار کنید یا در تالار و دفتر ازدواج، دانستن این موارد به شما کمکز می‌کند تا روز عروسی‌تان به‌یاد ماندنی ترین روز زندگی‌تان باشد.

 چه چیزهایی در سفره عقد وجود دارد؟

آینه: در روزگار قدیم که عروس و داماد ها قبل از ازدواج همدیگر را نمی‌دیدند وجود آینه برای این بود که عروس و داماد صورت یکدیگر را برای بار اول در آینه ببینند و مهرشان به دل هم بیفتد.

شمعدان: بودن شمعدان در سفره عقد نماد روشنایی و نوری است که قرار است بر زندگی عروس و داماد بتابد و ما در مطالب قبلی راهنمای تزیین سفره عقد با آینه و شمعدان مناسب را برای شما نوشته بودیم.

نان و پنیر و سبزی: به نشانه برکت و روزی برای شروع زندگی مشترک

میوه و بادام و گردو: برای تمول و ثروت و برکت زندگی دو نفره عروس و داماد

قرآن : نشان پایبندی به دین و ایمان و راهنمای راه زن و شوهر

کله قند و نبات و عسل: برای شیرینی زندگی عروس و داماد

اسفند: برای دوری چشم بد

حلقه: نشان تعهد و علاقه ی عروس  و داماد به یکدیگر

برای تزیین وسایل سفره عقد از چه چیزهایی باید استفاده کرد؟

تزیین وسایل سفره عقد نیازی به داشتن وسایل حرفه ای و یا حتی داشتن ذوق هنری زیادی ندارد، تنها لازم است که علاقه داشته باشید و اراده کنید تا بتوانید سفره عقدتان را همانطور که دوست دارید تزیین کنید، هیچ قانونی شما را مجبور نمی‌کند که برای تزیین وسایل سفره عقد، رویه خاصی را دنبال کنید و یا از مدل خاصی پیروی کنید، عروسی شما مخصوص به شماست  برای سفره ی عقدتان می‌توانید از رنگ مورد علاقه، یا حتی جنس پارچه مورد علاقه ‌تان استفاده کنید، برای مثال اگر علاقه به رنگ لیمویی دارید می‌توانید از پارچه و تزئینات زرد و گل های زرد رنگ مثل گل آفتابگردان برای تزیین سفره عقد استفاده کنید ، استفاده از پارچه های ترمه و سوزن دوزی شده به جای ساتن ساده سفید هم ایده ای نو و جالب است که به سفره عقد شما رنگ و نشاط می‌دهد.

برای چیدن سفره عقدتان از یک میز برای پهن کردن سفره استفاده کنید، اگر یک میز بزرگ در دسترستان نیست میتوانید از چند میز کوچک با ارتفاع متفاوت استفاده کنید و یک سفره عقد متفاوت و مدرن داشته باشید. روی میز را با پارچه مورد علاقه تان بپوشانید، و بعد وسایل را با توجه به سلیقه و علاقه‌تان بچینید. یادتان باشد که هیچ کس به غیر از شما نباید نحوه چیدن سفره عقد را تعیین کند و علاقه شما حرف اول را می‌زند، اما اگر هنوز برای چیدن وسایل سفره عقدتان سر در گم هستید، پیشنهاد می‌کنیم این چند مدل را ببینید.

 

تزیین وسایل سفره عقد

 

 

منبع : ayneshamdoon



:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

نوروز زمان خوبی برای سفر به مالزی است چراکه مالزی یک کشور گرمسیری است و دمای هوا در گرمترین زمان به ۳۲ درجه و در کمترین زمان به ۲۴ درجه میرسد.تور مالزی یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری در طول سال میباشد.کوالالامپور پایتخت این کشور یکی از مدرنترین شهرهای آسیای جنوب شرقی است، البته شما با قدم زدن در این شهر تلفیق زیبایی از معماری سنتی و مدرن را مشاهده خواهید کرد در کنار ساختمان های قدیمی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال آسمان خراشهای مدرن را خواهید دید. از جاذبه های گردشگری مالزی دیدن کنید!در محله چینی ها قدم بزنید، از روستای فرانسوی ها بازدید کنید، برجهای پتروناس و آکواریوم klcc را فراموش نکنید! خلاصه میتوانید تمام طول سفر را برنامه ریزی کنید تا از آن لذت ببرید.

برای خرید تور مالزی نوروز ۹۸ میتوانید از پکیج هایی که در سایت قرار دارد استفاده کنید. قیمتها را با هم مقایسه کنیدپف شرایط تور و خدمات را بررسی کنید تا بهترین خرید را انجام دهید.

شرایط آب و هوایی مالزی در ماههای مختلف سال بیشترین کمترین

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه ژانویه – دی ماه

۳۲°C
۲۲°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه فوریه – بهمن ماه

۳۲°C
۲۳°C

شرایط آب و هواییمالزی در ماه مارچ – اسفند ماه

۳۳°C
۲۳°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه آپریل – فروردین

۳۲°C
۲۴°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه می – اردیبهشت

۳۲°C
۲۴°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه ژون – خرداد ماه

۳۲°C
۲۳°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه جولای – تیر ماه

۳۲°C
۲۳°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه آگوست – مرداد

۳۲°C
۲۳°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه سپتامبر – شهریور

۳۱°C
۲۳°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه اکتبر – مهر ماه

۳۱°C
۲۳°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه نوامبر – آبان ماه

۳۱°C
۲۳°C

شرایط آب و هوایی مالزی در ماه دسامبر – آذر ماه

۳۱°C
۲۳°C
 


:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 9 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

درمان جوش صورت 

درمان جوش صورت  تبدیل به مشکل همگانی شده است. مواد غذایی پر چرب شده، چربی های اشباع شده، استرس های روزانه بسیاری موضوعات دیگر باعث می‌شوند که وقتی جوش های زشت و بزرگی روی صورت تان ببینید. در این مقاله با بیست ستون شوید تا از راه های درمان جوش و البته 10 روش  درمانجوش صورت که بسیار راحت و فوق العاده هستند آشنا شوید. با بخش مد و زیبایی مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید.

 

1. جوش شیرین و آب

جوش شیرین به دلیل تاثیر پوسته‌ریزی که ایجاد می کند، یک راه حل شایع برای درمان جوش صورت است. می‌توان به راحتی از جوش شیرین استفاده کرد تا پوست را لایه‌برداری کند و جای جوش‌ها را به حداقل برساند.

دستورالعمل درمان جوش

3  الی 4 قاشق چای خوری جوش شیرین و ۲ قاشق چای خوری آب را با هم مخلوط کنید سپس  آن را بر روی پوست آسیب‌دیده قرار دید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید ۳ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید. متوجه می‌شوید پوست‌تان صاف و درخشان شده است.

توجه: این خمیر را بیش از ۸ دقیقه روی پوست نگذارید. صورت‌تان را با آب سرد بشویید.

 

2. شیر دلمه شده (یا کشک)

مواد لازم:

الف. شیر دلمه شده (که در زبان انگلیسی به آن Curd می‌گویند؛ در واقع با کشک تفاوت دارد، ولی کشک نیز برای سلامتی پوست مفید است .

دستورالعمل درمان جوش :

الف. شیر دلمه شده را به صورت‌تان بمالید و حدود ۱۰ دقیقه دایره‌وار پوست‌تان را ماساژ دهید.
ب. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید.
پ. صورت‌تان را روزی یک بار با شیر دلمه شده ماساژ دهید و سپس صورت‌تان را بشویید. اگر پوست صورت‌تان چرب است، این کار را به هفته‌ای سه مرتبه کاهش دهید.

این محصول لبنی منبع خوبی برای اسید لاکتیک به شمار می‌رود؛ اسید لاکتیک تا حدودی دارای خاصیت سفید کنندگی است. تاثیر اسید لاکتیک موجود در شیر دلمه شده بر روی پوست از تاثیر اسید سیتریک خفیف‌تر است. همین مسئله شیر دلمه شده را به گزینه‌ی عالی برای افرادی تبدیل کرده است که دارای پوست حساسی هستند.

هم‌چنین این محصول لبنی فواید دیگری نیز برای سلامتی پوست انسان به همراه دارد. چربی موجود در این ماده‌ی طبیعی به عنوان مرطوب‌ کننده‌ی خوبی برای پوست به شمار می‌رود؛ و هنگامی هم که روی پوست خشک می‌شود، باعث سفت شدن آن خواهد شد. این ویژگی به کاهش خطوط روی صورت که ناشی از افزایش سن هستند، کمک می‌کند.

۳. ماسک خیار و ماست

لبنیات دارای آلفا هیدروکسی اسید طبیعی هستند، محصولات لبنی مشتقات شیر بوده و به طورمشابه با موارد ذکر شده در احیای پوست و از بین بردن جوش موثر هستند. خیار غنی از ویتامین Aو B۱، C است که کمک می‌کند میزان لکه‌های پوست کم شود. به علاوه خاصیت تسکین بخشی دارد.

دستورالعمل

خیار را بردارید و آب آن را بگیرید.ماست یا یک نوع لبنیات که انتخاب شماست به آن اضافه کنید.مخلوط یکنواختی از اینها درست کنید.روی محل جوش‌ها بمالید.بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه باقی بماندو با آب معمولی بشویید.

 

4. آرد نخودچی

مواد لازم:

الف. ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی
ب. ۲ قاشق چای خوری گلاب

دستورالعمل درمان جوش :

الف. آرد نخودچی را با گلاب در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید.
ب. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید خشک شود.
پ. صورت‌تان را با آب سرد بشویید.
ت. از این روش درمان جوش می‌توانید به صورت مرتب استفاده کنید.

آرد نخودچی یکی از مواد کلیدی در همه‌ی درمان‌های خانگی برای لایه برداری از پوست‌های مرده به شمار می‌رود. استفاده از آرد نخودچی به ویژه برای پوست‌های خشک بسیار مفید است، زیرا می‌تواند با لایه برداری از سلول‌های مرده‌ی پوست باعث جایگزین شدن لایه‌ی تازه و جوانی از پوست شود. ترکیب آرد نخودچی و گلاب به بر طرف شدن جای جوش و درخشندگی پوست صورت کمک می‌کند.

5. چوب صندل

مواد لازم:

الف. ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل
ب. ۲ یا ۳ قطره آب لیمو
پ. ۱ قاشق چای خوری گلاب

دستورالعمل:

الف. ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با ۱ قاشق چای خوری گلاب، و چند قطره آب لیمو در ظرف مخلوط کنید و از آن‌ها خمیر تهیه نمایید.
ب. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.
پ. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید.
ت. این کار را می‌توانید ۳ بار در طول یک هفته انجام دهید.

خواص قوی ضد باکتری موجود در چوب صندل به طرز موثری می‌تواند علیه باکتری‌ها و قارچ‌ها مبارزه کند، و هم‌چنین از ایجاد جوش‌ها (آکنه‌ها) و کورک‌ها پیشگیری ‌نماید.

توجهاستفاده‌ی بیش از اندازه از آب لیمو روی صورت می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی روی پوست‌تان شود. پیش از مالیدن آب لیمو روی صورت،‌ حتما مقداری کمی از آن را روی پوست‌تان آزمایش کنید تا از وجود هر گونه واکنش حساسیتی آگاه شوید.

 

 

6. ماسک روغن درخت چای

مواد لازم:

الف. ۵ یا ۶ قطره روغن درخت چای
ب. یک عدد گوش پاک کن

دستورالعمل:

الف. یک عدد گوش پاک کن را بردارید و نوک آن را به مقداری روغن درخت چای آغشته کنید.
ب. سپس آن را با ملایمت روی جای جوش‌ها بمالید و بگذارید یک شب به همین صورت بماند.
پ. صبح فردا صورت‌تان را با آب بشویید و سپس کمی مرطوب کننده (ترجیحا طبیعی مانند روغن نارگیل) به پوست‌تان بزنید.
ت. این درمان را به طور مرتب انجام دهید تا جای جوش‌ها به سرعت از روی صورت‌تان محو شوند.

روغن درخت چای جزء روغن‌های گیاهی است که برای درمان جوش (آکنه) و علائم آن به کار می‌رود. روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتری است؛ به همین دلیل، این روغن یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن باکتری‌هایی است که باعث ایجاد جوش می‌شوند.

7. برش‌های سیب‌زمینی

آب سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به خاطر قدرت درمانی‌اش برای سلامت پوست مفید است.

دستورالعمل

یک سیب‌زمین تازه بردارید و آن را به برش‌های نازک تبدیل کنید. آن‌ها را مستقیما روی ناحیه‌ی‌اسیب‌دیده‌ی پوست بگذارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. می‌توانید پوست را با این برش‌ها ماساژ دهید. سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

 

8. روغن یا کپسول ویتامین E

مواد لازم:

الف. روغن یا کپسول ویتامین E

دستورالعمل:

الف. روغن موجود در کپسول ویتامین E را خارج نمایید.
ب. با استفاده از بخار آب، منافذ روی پوست صورت‌تان را باز کنید.
پ. روغن ویتامین E را روی صورت‌تان بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه با حرکت دایره‌وار پوست‌تان را ماساژ دهید.
ت. سپس اجازه دهید روغن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان خشک شود.
ث. در آخ، با استفاده از صابون‌های ملایم پوست‌ صورت‌تان را بشویید.
ج. هفته‌ای یک بار پوست صورت‌تان را با روغن ویتامین E ماساژ دهید تا به نتیجه‌ی خوبی برسید.

روغن یا کپسول ویتامین E می‌تواند به التیام زخم‌ها کمک کند. این روغن حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و خواص قوی برای جوان سازی پوست است؛ همین مسئله آن را به یکی از موثرترین راه های درمان جوش از روی صورت تبدیل کرده است.

توجهحتما پیش از استفاده‌ی کامل از روغن ویتامین E، اندکی آن روی پوست‌تان آزمایش کنید تا از بروز واکنش‌های حساسیتی جلوگیری نمایید.

 

9. آب نارگیل سبز

مواد لازم:

الف. ۱ لیوان آب تازه‌ی نارگیل سبز

دستورالعمل درمان جوش :

الف. هر روز یک لیوان آب نارگیل (چه نارگیل با پوست سبز و چه نارگیل با پوست خشک و قهوه‌ای) بنوشید و تاثیر شگفت‌انگیزش را بر پوست‌تان ببینید.

مصرف آب نارگیل سبز نه تنها برای سلامتی‌تان مفید است، بلکه هم‌چنین مالیدن آن روی صورت به بر طرف شده جای جوش نیز کمک می‌کند. آب نارگیل لایه‌ی پوست مرده را از بین می‌برد و پوست‌تان را نرم و درخشان می‌کند. به همین دلیل، می‌تواند درمان جای جوش‌ها را بر روی صورت‌تان تسریع کند.

 

10. ماسک نعناع و آب

مواد لازم:

الف. به اندازه‌ی یک مشت برگ نعناع
ب. یک تکه پارچه نخی

دستورالعمل:

الف. برگ‌های نعناع را خوب بکوبید و با استفاده از پارچه‌ی نخی آب آن را صاف کنید.
ب. آب نعناع را روی جای جوش‌های‌تان بمالید.
پ. اجازه دهید آب نعناع مدتی روی پوست‌تان خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید.
ت. هر وقت که متوجه‌ی رویش جوش روی صورت‌تان شوید، می‌توانید از این روش درمانی استفاده کنید.

برگ‌های نعناع دارای خاصیت ضد جوش هستند که می‌توانند آن‌ها را خشک کنند و منافذ صورت را تمیز نمایند. هم‌چنین نعناع می‌تواند به حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک کند. نعناع حاوی ویتامین A است که به کنترل چربی بیش از اندازه‌ی پوست که می‌تواند باعث بروز جوش شود،‌ کمک می‌کند.

 

منبع: مجله اینترنتی بیست ستون



:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 9 / 1397 | نظرات ()